“בית אקדם”

         מרכז שילוב קהילתי למען ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי ומשפחותיהם

מה זה "בית אקדם"?

משלי כד3-4: “בְּחָכְמָה יִבָּנֶה בָּיִת, וּבִתְבוּנָה יִתְכּוֹנָן, וּבְדַעַת חֲדָרִים יִמָּלְאוּ כָּל הוֹן יָקָר וְנָעִים”.

“בית אקדם” הינו מרכז שילוב קהילתי, המהווה את הזרוע המבצעת של עמותת “אקדם” ומשותף לעמותת “אקדם” ולעיריית מודיעין-מכבים-רעות. 

ה’אני מאמין’ של “בית אקדם”

כל ילד/ה ובוגר/ת על הרצף האוטיסטי, בכל גיל ובכל רמת תפקוד, זכאי/ת לקבל את הטיפולים המתאימים ואת התנאים האופטימליים לשילוב בקהילה. בכדי להשיג זאת “בית אקדם” יוזם, מפעיל ומנגיש את רצף השירותים הנדרשים בתחומי הטיפול, התמיכה, הפנאי ואורחות החיים, ומהווה כתובת לכל עניין וצורך לאוכלוסיה שעל הרצף האוטיסטי ולבני משפחותיהם.

עקרונות הפעולה של “בית אקדם”

“בית אקדם” הינו מרכז שמופעל בתפיסה חדשנית ורב-תחומית, המשלבת פעילות של גופים וארגונים רבים לצורך מימוש מטרותיו של המרכז. עקרונות הפעולה הבסיסיים של “בית אקדם” הינם:

  • ONE STOP SHOP – כלל השירותים במקום אחד – בהתאם לעקרון זה, פועלים באופן פיזי במרכז, לצד עמותת “אקדם”, גופים נוספים וזאת על מנת לממש מציאות שבה כלל השירותים, לילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי ומשפחותיהם מונגשים ב”בית אקדם”.

    השירותים מותאמים לקהל היעד בעיר מודיעין מכבים רעות תוך שמירה על קשר רציף ואוזן קשובה לצרכים שעולים ממקבלי השירות במרכז. 

  • שילוב – אחת מאמונות היסוד של עמותת “אקדם” הינה השילוב בצורותיו השונות כביטוי לשוויון ומתן הזדמנויות שוות לכל אדם באשר הוא. אופני השילוב המיושמים במרכז הינם: שילוב ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי במסגרות רגילות ובקהילה, שילוב הפוך של ילדים נוירו-טיפיקאליים במסגרות הילדים על הרצף האוטיסטי ושילוב הקהילה – מבוגרים ובני נוער בפעילות המרכז. 

  • יזמות וחדשנות – “בית אקדם” הינו מרכז מוביל בתחום הטיפול והשירותים לאוכלוסייה שעל הרצף האוטיסטי. ככזה – “בית אקדם” מוביל פיתוח שירותים וכלים טיפוליים בשיתוף עם האגף לשירותים חברתיים של עיריית מודיעין-מכבים רעות, עם המרכז לטיפול וחקר באוטיזם, עם משרד הרווחה ועם אוניברסיטאות שונות.
  •  
  • שיתופי פעולה – מרבית הפעילויות של “בית אקדם” הן יוזמה של מתנדבים ואף מבוצעות על ידם. עם זאת, יכולתנו לקיים את כלל הפעילות תוך הישענות על מתנדבים מוגבלת ולכן חלק ניכר מהפעילות נעשה בשיתוף פעולה עם גופים וארגונים אחרים. אנו עושים זאת תוך קיום האפשרות לבחור את נותן השירות המתאים לתפיסת עולמנו ולצרכי קהל היעד הספציפי בצורה הטובה ביותר. בטווח הארוך – המרכז יפעל בעצמאות כלכלית ויקיים את מרב השירותים באופן עצמאי.

סוגי השירותים הניתנים ו/או מקודמים על ידי "בית אקדם":

  • שירותי רווחה.
  • סיוע ואכוונה במיצוי זכויות.
  • טיפולים פרא-רפואיים.
  • טיפולים ייחודיים: סנוזלן, מציאות מדומה, תקשורת חליפית, בעלי חיים.
  • מערך חונכות אישית לילדים בשעות אחה”צ.
  • מסגרות משלימות: מועדונית, צהרון טיפולי.
  • פעילות פנאי: חוגים, קבוצות חברתיות, משחקייה ואירועים למשפחה.
  • קבוצות תמיכה להורים, הדרכות הורים והרצאות העשרה.
  • קידום פתרונות דיור במודלים שונים.
  • קידום פתרונות הכשרה מקצועית ולווי בתעסוקה.
  • קיום הסברה והגברת המודעות לאוטיזם בקהילה.

 

השותפים של "בית אקדם"

המערך הטיפולי המשלים של העמותה לטיפול וחקר באוטיזם מהווה הגב המקצועי של “בית אקדם” בתחום האוטיזם ומעניק טיפולים פרא-רפואיים פרטניים וקבוצתיים במקום.

האגף לשירותים חברתיים של עיריית מודיעין-מכבים-רעות מעניק שירות בתחומי הרווחה והזכויות מטעם המדינה על ידי עו”סיות לתחום האוטיזם אשר עובדות במקום. כמו כן המרכז למשפחה פועל מהמקום.

המרכז לאוטיזם של האוניברסיטה העברית בירושלים מקיים במקום מחקרים, הדרכות הורים ופעילויות נוספת

המרכז למשפחה של אלו”ט מקיים במקום  קבוצות תמיכה להורים, הרצאות בנושאים שונים ועוד 

עמותת גוונים מפעילה בעיר מודיעין-מכבים-רעות את ‘מכינת דרור’ (דיור והכשרה לחיים עצמאיים)

בעלי תפקידים ב"בית אקדם"

ינקי צור

מנכ"ל

מרים כלי

חברת הנהלה

חברת הנהלה

שרית רפיח

רכזת הרצאות

מיטל שקד

רכזת ימי הולדת

מיכל לב נבון

רכזת פינת חי

סיגל ברק

רכזת מתנדבי נוער

דבורה להט

רכזת מתנדבים מבוגרים

אורלי ניב

רכזת אירועים

תמר פרנק

מנהלת אתר העמותה במרשתת

מירום

מנהלת דף העמותה בפייסבוק

דליה אלבז

עו”סית (עיריית מודיעין-האגף לשירותים חברתיים)

הדס קשטן

עו”סית (עיריית מודיעין-האגף לשירותים חברתיים)

צאלה שקד

עו”סית (עיריית מודיעין-האגף לשירותים חברתיים)

יעל שטיינמץ

מנהלת המרכז למשפחה (האגף לשירותים חברתיים)

ליאורה וייסר

רכזת המערך הטיפולי המשלים ב"בית אקדם" (המרכז לטיפול וחקר באוטיזם)

ענבר דברת

רכזת המערך הטיפולי המשלים במודיעין (המרכז לטיפול וחקר באוטיזם)

תשתיות טיפוליות ב"בית אקדם"

סנוזלן: חדר לטיפול רב-חושי, מצוייד היטב, כולל “חדר שחור” ו”חדר לבן”. ניתן לקיים טיפולים פרטניים על ידי מטפלים מוסמכים בלבד אשר עברו הכשרת סנוזלן ייעודית.

השתתפות בהוצאות אחזקה:  50 ש”ח לשעה או 500 ש”ח ל-12 טיפולים.

לתשלום לחץ כאן / לתשלום של חברי/ידידי עמותה לחץ כאן

מציאות מדומה: חדר חדשני וייחודי לטיפול בהפחתת חרדות, לאימון בסיטואציות חברתיות ולהסתגלות והיכרות עם סביבות חדשות באמצעות שימוש באמצעי מציאות מדומה. החדר מצוי בשלבי הקמה.

כיתת לימוד: כיתה מותאמת להרצאות, קורסים ופעילות רבת משתתפים. הכיתה מכילה 20 מקומות ישיבה ליד שולחנות אישיים או עד 55 מקומות בישיבה בכיסאות מסודרים בשורות. הכיתה מצויידת במקרן, מסך, מערכת קול ולוחות כתיבה.

השתתפות בהוצאות אחזקה: למשתמש פרטי בהקשרי צרכים מיוחדים – 150 ש”ח לשעה ו-50 ש”ח תוספת לשעה או 450 ש”ח ליום (עד 8 שעות). לעמותות הנותנות שירות לבעלי צרכים מיוחדים 100 ש”ח לשעה ו-50 ש”ח תוספת לשעה או 350 ש”ח ליום (עד 8 שעות). מעל 4 הזמנות תינתן הנחה של 20%, ולחברי/ידידי עמותת “אקדם” תינתן הנחה נוספת של 25%.

לתשלום לחץ כאן / לתשלום של חברי/ידידי עמותה לחץ כאן

מועדון ומטבח טיפולי: מועדון לקיום פעילות חברתית מגוונת או לפעילות רבת משתתפים באווירה חמה ומאפשרת. המועדון מכיל פינת ישיבה, טלוויזיה גדולה ומשחקי מחשב, ספריה, כלי נגינה (פסנתר, אורגן וגיטרה), משחקי שולחן (הוקי אוויר וכדורגל), שולחן אוכל (עד 20 איש) ומטבח מאובזר (תנור אפייה, מיקסר, כיריים, מעבד מזון, כלי אוכל, בישול ואפייה). למועדון יציאה למרפסת דק מקורה גדולה (30 מ”ר) הכוללת ספסלי זולה, תנורי חימום ומאווררים.

השתתפות בהוצאות אחזקה: למשתמש פרטי בהקשרי צרכים מיוחדים – 150 ש”ח לשעה ו-50 ש”ח תוספת לשעה או 450 ש”ח ליום (עד 8 שעות). לעמותות הנותנות שירות לבעלי צרכים מיוחדים 100 ש”ח לשעה ו-50 ש”ח תוספת לשעה או 350 ש”ח ליום (עד 8 שעות). מעל 4 הזמנות תינתן הנחה של 20%, ולחברי/ידידי עמותת “אקדם” תינתן הנחה נוספת של 25%.

לתשלום לחץ כאן / לתשלום של חברי/ידידי עמותה לחץ כאן

חדרי טיפול: 4 חדרי טיפול מותאמים לילדים או לבוגרים וכן להדרכת הורים. במקום במגוון רחב של משחקים וחומרי יצירה. 

השתתפות בהוצאות אחזקה: 50 ש”ח לשעה, מעל 4 הזמנות תינתן הנחה של 20%, ולחברי/ידידי עמותת “אקדם” תינתן הנחה נוספת של 25%.

לתשלום לחץ כאן / לתשלום של חברי/ידידי עמותה לחץ כאן

משחקייה: המשחקייה מותאמת לפעילות קבוצתית של משחק, יצירה וימי הולדת. מכילה 18 מקומות ישיבה על יד שולחן ומגוון משחקי קופסא. בסמוך חדר אוכל (מכיל 14 מקומות ישיבה) המאפשר הגשת מזון וכיבוד לבאי המשחקייה, וכן מטבחון המצויד במתקן תמי 4, תנור ומקרר. מחוץ למשחקייה יש מדשאה גדולה (מגודרת) המאפשרת קיום פעילויות חוץ, וכוללת שערי כדורגל. כמו כן בצמוד למשחקייה מצוי ג’ימבורי (פירוט בהמשך) ו”חדר שקט” שמכיל ספרים ומשחקים לגיל הרך.

ג’ימבורי ואולם ספורט: בג’ימבורי משחקים רכים בהם בריכת כדורים, מגלשה רכה, נדנדות, סולמות קיר ועוד. ניתן להשתמש באולם הג’ימבורי גם כאולם ספורט בשטח של כ-70 מ”ר.

ניתן להשתמש במשחקייה ובג’ימבורי לקיום ימי הולדת או פעילות קבוצתית אחרת לילדים עם צרכים מיוחדים או אחיהם.

לתנאי השימוש לחץ כאן

פינת חי: פינת החי כוללת כלובים ליונקים קטנים וכן כלוב ציפורים. הכלובים גדולים ומאפשרים כניסת ילד לטיפול בתוכם. כמו כן בצמוד קיימת רחבת דק לצורך קיום הפעילות הטיפולית. ניתן להשתמש בפינת החי לצורך טיפולים פרטניים או קבוצתיים. עלות השתתפות בהוצאות אחזקה יקבעו פרטנית מול המשתמש.

פארק אתגרי: הפארק כולל מתקני חבלים אתגריים ייחודיים, מתקן נינג’ה וקיר טיפוס בגובה 4.5 מטר. השימוש במתקנים באישור של הנהלת “בית אקדם” ובליווי מדריך מוסמך בלבד. כמו כן בפארק פינת מדורה/פויקה בנויה ומוסדרת (כולל ספסל ישיבה מסביב).

נגישות